Athanasius2 hat geschrieben:
Die Hl. Messe ist nach katholischem Verständnis und der unfehlbaren ex-cathedra Doktrin des Konzils von Trient, ein Opfer im wahrsten Sinne. Die durch Christus auf dem Kreuze verdienten Gnaden der Sündenvergebung werden in der hl. Messe aktiv gegenwärtig gestellt und auf die Gläubigen zugewendet. Das ist aber etwas anderes als was Du hier sagst. Die Eucharistie ist dóch ein Sühnopfer, weil es das gleiche Opfer ist wie das von Golgotha, was ja dás Sühnopfer war. Du widersprichst Dich selbst, oder willst aktiv das Messopfer leugnen.
Hier geht es um Nuancen, und offensichtlich hast Du meinen Text nicht richtig verstanden. Ich habe mir weder widersprochen noch behaupte ich etwas grundsätzlich anderes als die katholische Kirche. Die Unterscheidung ist lediglich, daß wir Wert darauf legen, daß die Messe nur insoweit Opfer ist, als sie das Opfer Christi auf Golgatha gegenwärtig setzt. Insofern ist sie wahrhaftig Opfer. Aber der Priester selbst opfert nicht, seine actio ist nicht in sich selbst das Opfer, sondern nur indem er in persona Christi das Opfer Christi (das in der Messe gegenwärtig ist) darbringt. Das ist nichts anderes als das, was der KKK auch behauptet. Jetzt hast Du immer noch die Freiheit, unseren Glauben und den Glauben des KKK als defizitär zu bezeichnen, indem Du eine weitere (tridentinische) Definition hinzufügst. Meines Erachtens müßte aber der KKK ausreichen, um als gemeinsame Basis zwischen Anglikanern und Katholiken zu dienen.
Du magst als Anhänger der Anglikanersekte wohl das Hl. Messopfer hineininterpretieren, dieses war aber nicht da.
Die Unsachlichkeit deines Diskussionsstils trägt nichts zur Glaubwürdigkeit deiner Argumentation bei. Woher denn dieser Haß?
Warum führen Sie immer wieder Vaticanum II. herbei? Vaticanum II. hat gar nichts zum Messopfer gesagt, geschweige denn die Doktrin zu dem verändert. Im Gegenteil. Glauben Sie auch, dass die KKK heute etwas anderes lernt als der Römische Katechismus oder der Katechismus vom hl. Petrus Canisius? Ach bitte. Bitte, Du pervertierst die ganze Sache.
Ich pervertiere nichts, und mir ist auch egal, ob die Katholiken heute etwas anderes lehren als vor 500 Jahren. Das ist das Dauerproblem der Traditionalisten, aber nicht meins. Ich halte mich an das, was ich in den aktuellen Dokumenten der KK finden kann. Und diese Meßopferlehre kann ich unterschreiben.
Aber das lernt die Anglikanische Kirche absolut nicht.
Aber selbstverständlich.
Book of Common Prayer hat geschrieben:
SURSUM corda.
Responsio: Habemus ad Dominum.
Minister: Gratias agamus Domino Deo nostro.
Responsio: Dignum & justum est.
Minister: Vere Dignum et justum est, æquum et salutare, nos tibi semper et ubique gratias agere, Domine Sancte, Pater Omnipotens, æterne Deus.
Sequetur propria præfatio diei, si quæ sit assignata, alioqui statem subjungetur.
Ideo cum angelis . . . &c.
Tunc Sacerdos nomine eorum qui communicare volunt sic orabit genibus flexis.
NON accedimus ad hanc mensam tuam, O misericors Domine, fiducia justitiæ nostræ, sed in multitudine miserationum tuarum. Neque enim sumus digni, ut colligamus micas de mensa tua. Sed tu es idem Dominus, cujus semper proprium fuit misereri. Concede igitur, misericors Domine, ut sic edamus Carnem Filii tui, et bibamus ejus Sanguinem in his Sacris Mysteriis, ut nostra corpora peccatis inquinata munda fiant perceptione Sacratissimi Corporis sui, et nostras animæ laventur in Præcioso Sanguine suo: ut perpetuo habitemus in eo, et ipse in nobis. Amen.
Postea Sacerdos erigens se dicet.
O DEUS omnipotens, Pater noster cœlestis, qui ex immensa tua misericordia dedisti nobis unicum Filium tuum Jesum Christum, pro nostra redemptione mortem in cruce pati, ibique unica illa oblatione qua sese semel obtulit, perfectum, plenum, et sufficiens sacrificium, hostiam et satisfactionem integram faceret pro peccatis totius mundi : quique instituit, ac in suo Sacrosancto Evangelio præcepit perpetuam memoriam præciousæ suæ mortis celebrare, usque dum rediret. Exaudi nos quæsumus, misericors Pater, et concede, ut nos sumentes has creaturas Panis et Vini, juxta sacrosanctam institutionem Filii tui, Sarvatoris nostri Jesu Christi, in memoriam ejus diræ mortis et passionis, participes simus sanctissimi Corporis et Sanguinis ejus. Qui eadem nocte qua tradebatur, accepit Panem, et gratias agens fregit, ac dedit discipulis suis, dicens : Accipite, comedite, hoc est Corpus meum, quod pro vobis datur : hoc facite in meam commemorationem. Simili modo, postquam cœnatum est, accepit Calicem, et gratias agens dedit illis, dicens : Bibite ex eo omnes : hic est enim Sanguis meus novi Testamenti, qui pro vobis et pro multis effunditur, in remissionem peccatorum : hoc facite, quotiescunque biberitis, in meam commemorationem.
Tunc Minister ipse primo recipiet Eucharistiam sub untaque specie : proximo loco tradet reliquis Ministris, si qui adsint, ut eum post adjuvet in communicando populo
Deinde Minister tradet Eucharistiam populo in manus, genibus flexis, et cum exhibet panem, dicet.
Corpus Domini nostri Jesu Christi, quod pro te traditum est, conservet corpus tuum et animam tuam in vitam æternam.
Accipe & ede hoc, in memoriam quod Christus mortuus sit pro te: fide illum ede, in corde tuo, cum gratiarum actione.
Minister cum exhibet poculum, dicet.
Sanguis Domini nostri Jesu Christi, qui pro te effusus est, conservet corpus tuum et animam tuam in vitam æternam.
Bibe hoc, in memoriam Christi sanguinem pro te effusum esse, et gratias age.
Tunc Minister dicet orationem Dominicam, Pater noster, &c. Et populus recitabit post illum singulus petitiones.
Deinde dicitur oratio sequens
O DOMINE cœlestis Pater, nos humiles servi tui supplices rogamus paternam bonitatem, ut hoc nostrum sacrificium laudis et gratiarum actionis, benigne accipias : humiliter supplicantes, ut propter merita et mortem Filii tui Jesu Christi, et per fidem in illius sanguinem, concedas, ut nos cum universa Ecclesia remissionem peccatorum ceteraque beneficia passionis illius consequamur. Atque hic etiam offerimus, et præsentamus tibi, Domine, nosipsos, animas nostras, et corpora nostra, hostiam rationalem, sanctam, et vivam : humiliter obsecrantes, ut quotquot participes sumus hujus Sacrosanctæ Communionis, tua gratia et cœlesti benedictione repleamur. Et quanquam indigni sumus, propter multitudinem peccatorem nostrorum, qui tibi ullam sacrificium offeramus, tamen supplicamus, ut acceptam habeas hanc nostram servitutem, non intuendo nostra merita, sed condonando nostra peccata, per Jesum christum Dominum nostrum, per quem et cum quo, in unitate Sancti Spiritus, sit tibi, omnipotens Pater, omnis honor & gloria, in omnem æternitatem. Amen.
Vel ista oratio
OMNIPOTENS æterne Deus, immortales tibi ex animo gratias agimus, quod nos, qui hæc Sacrosancta Mysteria rite percepimus, pascere digneris spirituali cibo præciosissimi corporis et sanguinis filii tui Servatoris nostri Jesu Christi, nosque certos reddis horum participatione de tuo favore ac gratia erga nos, et quod sumus vera membra in corpore tuo mystico incorporata, quod est sancta communio omnium fidelium, quodque hæredes sumus secundum spem vitæ æternæ, per merita Præcioissimæ Mortis et Passionis dilectissimi Filii tui. Nos ergo supplices rogamus, O Pater cœlestis, it nos [nobis] tua gratia semper adsis, ut in hac Sanctissima Communione perseveremus et omnia hujusmodi opera bona faciamus, quæ tu præparasti ut in eis ambulemus, per Jesum Christum Dominum nostrum, cui cum Spiritu Sancto, [et] tibi sit omnis honor et gloria in omnem æternitatem.
Ich bin mir davon bewusst, dass die Anglikaner Messopferdoktrin unter High Churchern tolerieren, sowie die Transsubstantiation, aber sie wird in den Bestimmungen der 39 Articles zurückgewiesen und abgelehnt.
Die 39 Artikel sind ein historisches Dokument, aber längst nicht mehr glaubensverbindlich.
Nochmal: es gibt keinen "heutigen" Katholizismus. Es gibt den katholischen Glauben und die nichtkatholischen Glauben. Basta.
Und Du bestimmst, was was ist?