Deine Unterschiedung funktioniert einfach nicht, ausser wir wollten zwei Christusse bekennen, den leidensunfähigen Gott und den leidenden Menschen. Hierdurch geht aber gerade das Besondere des Christentums verloren. Gott Sohn litt im Fleische, so lehrten es der hl. Kyrill von Alexandrien und das 2. Konzil von Konstantinopel, auch wenn er damit etwas getan hat, was das Vorstellungsvermögen der Philosophen übersteigt.
Ich zitiere dazu mal noch aus John (Ivan) Meyendorff, Catholity and the Church, Seite 41-42 (Hervorhebungen von mir):
The incarnate Son of God is the God of the Christians, not the transcendent Essence of the Philosophers. It is at this point that the doctrine of God found in the Cappadocians differs not only from the eternal Creator of Origen, but also from the Absolute Being of Augustine. And the difference can be ultimately reduced to the opposition between "the God of the philosophers and the servants" and the God of Abraham, Isaac and Jacob. The difference will become even more striking during the christological debates, when St. Cyril of Alexandria will insist upon his famous "theopaschite" formula: "One of the Holy Trinity suffered in the flesh." The notion of the impassible, changeless Absolute of Platonism is then made definitely useless in Christian theology.